Nu är resultatet från vår kundundersökning här. NKI. Nöjd Kund Index 2024

Vi är stolta över de resultat vi har fått från NKI-undersökningen. Resultatet landade på 89 med en god svarsfrekvens.

För att säkerställa att vi gör det vi ska och att du som kund är riktigt nöjd, genomför vi en årlig kundundersökning för att mäta vårt Nöjd Kund Index, NKI. I 2024-års undersökning fick vi resultatet 89, vilket gör oss både glada och otroligt stolta.

Det vi gör på dagarna gör vi för att du och våra andra kunder ska få riktigt bra service, men vi vill också att du som kund ska vara nöjd med vår kvalitet, leverans och prisvärdhet. Vår kundundersökning ger också oss en tydlig bild av hur vi uppfattas, vilket hjälper oss att se vilka områden vi kan och behöver utvecklas och förbättras inom.

RIKTIGT BRA RESULTAT

Vi är stolta över de resultat vi har fått från NKI-undersökningen. Resultatet landade på 89, med en god svarsfrekvens ser vi det som talande för vad ni tycker. Alla de tre huvudområden som undersökningen baseras på har fått riktigt bra resultat.

Vi upplevs som professionella och tillgängliga, engagerade och flexibla. Dessutom hamnar vår NPS (skulle du rekommendera Containertjänst om någon frågade om råd) på 74, vilket också är ett fantastiskt resultat.

BRANSCHENS NÖJDASTE KUNDER

Vårt mål är att ha branschens nöjdaste kunder. Även om resultatet i undersökning indikerar på detta, jobbar vi ständigt med att utvecklas tillsammans med er för att bli ännu bättre.

VAD ÄR NKI OCH HUR FUNGERER MÄTNINGEN?

NKI (förkortning av nöjd-kund-index) är ett etablerat sätt att systematiskt mäta kundnöjdhet på.Frågorna besvaras på en 5-gradig skala och vägs ihop till ett index som omvandlas till en skala 0–100.

I en NKI-undersökning ställs även frågor om kundernas förväntningar inför köpet samt deras upplevelse av prisvärdhet och kvalitet i verksamheten. På så sätt fångar man upp detaljerad information om vad som påverkar nöjdhet och missnöje. Vissa frågor i undersökningen är standardiserade medan andra är bransch- eller företagsunika.